Anònim
El dijous, després del llarg trajecte des de Plaça Catalunya fins a Blanquerna plovent “a sac pac” i d’arribar a la classe com si m’hagués acabat de dutxar, l’Imma ens va passar una entrevista d’en Guillermo Orozco -professor i investigador del Departament d'estudis de Comunicació social de la Universitat de Guadalajara (Mèxic)-. Guillermo en aquesta entrevista ens proposa una reflexió i ens ofereix una lectura pedagògica de la comunicació audiovisual a l'era d'Internet. Un repte per a l'educació i que afecta a tota la comunitat educativa. Entre d'altres, l'especialista en comunicació audiovisual assenyala que la imatge té un codi universal front Internet, en aquest s'han de menester d'uns requisits per a entrar-hi. Cada mitjà té un codi i cal preparar-se per a ser audiència i ser crítics envers els mateixos mitjans.

Seguidament, vam veure dos anuncis. El primer el vam comentar a classe. Aquest anunciava material escolar, robar per anar a l’escola... Era de Galeries “no sé què” (no recordo com es deia el lloc que estava anunciant ja que no he sabut mai de l’existència d’aquestes galeries).

El segon “spot” que vam veure va ser el de Seat Altea XL. Sí! El de “oh, Brother”. Ara en faré l’anàlisi:



Aquest anunci ens transmet el tipus de família exemplar. La família que es preocupa pels nens, que pensa amb ells...

Ens explica l'entranyable història de Brother, un enorme monstre pelut que s'alimenta de l'amor que li donen els seus amos, cosa que el fa créixer, fent-se cada vegada més i més gran.

Encara que en principi la història sembla estar plantejada aliena al producte promocionat, aviat descobrim que no és així. El creixement desproporcionat del monstre serveix com a excusa per demostrar que el cotxe familiar que s'està anunciant té unes grans capacitats d'espai.

A més, durant l’anunci apareix el porquet rosa de peluix al sofà, un dels animals que anava dins del cotxe a un altre “spot” de Seat Altea XL (los animales de dos en dos “uaa uaa”):



Això és tot!
Etiquetes de comentaris: edit post